Content marketing – czyli dlaczego na stronie firmowej istotna jest treść
8 września 2015
Jeśli prowadzisz firmę i masz stronę internetową, to pewnie zależy Ci, żeby za jej pośrednictwem trafiali do Ciebie nowi klienci. Walczysz więc o wysoką pozycję w Google stosując przeróżne metody i pewnie natrafiłeś już na termin content marketing. Dziś postaramy się wyjaśnić czym on jest i dlaczego nowoczesna firma nie może się bez niego obyć.
Content marketing – co to właściwie znaczy?
Content marketing to zespół działań strategicznych, których naczelnym celem jest przyciągnięcie rzeszy klientów i zbudowanie z nimi wartościowej relacji poprzez dostarczanie im wartościowych treści. Przekładając to na bardziej ludzki język można powiedzieć, że we wszystkich działaniach content marketingu chodzi o to, żeby klient poszukujący informacji, rozwiązania problemów czy rozrywki trafił na Twoją stronę firmową. Dostarczając mu informacji, których poszukuje, rozwiązując jego problemy czy dając mu dobrą rozrywkę odpowiadasz na jego potrzeby. Dzięki temu budujesz zaufanie do marki i oferowanych przez siebie produktów. Klient chętniej wchodzi w taką relację i bardziej zapada mu ona w pamięć. To z kolei wpływa na jego chęć dokonania zakupu u Ciebie czy skorzystania z Twoich usług.
Wartościowe treści – czyli co?
Wyjaśnijmy teraz czym są wartościowe treści, które mają przyciągnąć klienta. Jest to po prostu spora dawka wiedzy, która jest powiązana tematycznie z Twoim biznesem. Treści mogą być one umieszczone na blogu firmowym, mogą być rozsyłane w formie newslettera, a mogą być również wydane w formie darmowego e-booka. Wiele zależy od branży, w której działasz, ale w każdej branży znajdzie się sposób, żeby z tego potężnego narzędzia skorzystać.
Jeśli więc prowadzisz sklep z akcesoriami do urządzania domu, to możesz prowadzić blog pokazujący aktualne trendy wnętrzarskie. Jeśli proponujesz usługi psychologiczne, to możesz pisać artykuły dzięki którym potencjalny klient dowie się więcej z zakresu psychologii. Jeśli zaś masz zakład fryzjerski, to możesz na stronie pokazywać ciekawe stylizacje czy opisywać kosmetyki do pielęgnacji włosów.
Pamiętaj, że ważne jest, żeby treści na stronie były publikowane systematycznie. To nie tylko dobrze działa na budowanie relacji z klientem, który chętnie wraca na serwisy publikujące ciągle coś nowego. To również dobrze wpływa na pozycję firmy w wyszukiwarce, która nie tylko premiuje strony oferujące wartościowe treści, ale również te, których treści są często aktualizowane. Prowadząc działania content marketingowe zyskujesz więc podwójnie – budujesz relację z klientem i podnosisz swoją pozycję w Google.