Czy każda firma musi mieć FanPage?

computer-419960_1280

Facebook, Twitter, Google+ czyli tzw. social media cieszą się od pewnego czasu rosnącą popularnością. Są na nich obecne wielkie i znane marki, politycy, osoby publiczne oraz małe, lokalne biznesy. Obserwując ten trend niemal każda osoba zakładająca firmę zastanawia się czy każda firma musi mieć fanpage.

Do czego służy fanpage

Zanim odpowiemy na tytułowe pytanie należałoby się zastanowić jaką rolę spełnia fanpage. Otóż fanpage jest to jedna z dróg komunikacji marketingowej z klientami. To właśnie tam firma może m.in.: reklamować swoje produkty, opisywać świadczone usługi, przeprowadzać konkursy, informować o promocjach.

Wszystkie te działania mają jeden cel – budować społeczność potencjalnie zainteresowaną oferowanymi przez firmę produktami czy usługami oraz wchodzić z nią w interakcje. Fanpage jest bowiem nie tylko „słupem ogłoszeniowym”, ale również miejscem, w którym swoje opinie i pytania mogą umieszczać klienci, zarówno ci zadowoleni, jak i nie.

Co bardzo istotne, dzięki oferowanym przez portale społecznościowe narzędziom, firma może docierać z reklamą do określonej grupy docelowej i przy stosunkowo niskim ich koszcie osiągać bardzo dobre rezultaty.

Czy warto mieć fanpage?

Skoro już wiemy do czego służy fanpage, to postarajmy się odpowiedzieć na postawione w tytule pytanie – czy każda firma musi go mieć. Patrząc na możliwości jakie daje jego posiadanie i zerowych kosztach związanych z jego prowadzeniem (jeśli robimy to samodzielnie i nie kupujemy reklam), to wydaje się, że odpowiedź jest oczywista. Dzięki dobrze prowadzonemu fanpage’owi możemy zyskać grono osób zainteresowanych naszymi usługami, które zostaną wiernymi klientami.

W tym miejscu warto jednak dodać, że takie efekty daje dobrze prowadzony fanpage. Natomiast fanpage, na którym nic się nie dzieje, z którego usuwane są negatywne wpisy i trudno za jego pośrednictwem uzyskać odpowiedź od firmy, może uczynić więcej szkód niż pożytku. Zamiast oczekiwanych pozytywnych efektów taki fanpage będzie budował negatywny obraz firmy w sieci.

Dlatego zanim podejmiesz decyzję o założeniu fanpage’a zastanów się czy masz pomysł na jego prowadzenie i będziesz miał czas robić to regularnie. Jeśli nie czujesz się na siłach prowadzić go, to nie zakładaj go. A jeśli jednak widzisz jego potencjał i chciałbyś w ten sposób zaistnieć w sieci, a nie widzisz się w roli prowadzącego, to możesz zlecić opiekę nad fanpage’em wyspecjalizowanym firmom, które profesjonalnie zajmą się jego prowadzeniem.