Real Time Marketing – co to jest i jak go wykorzystać w działalności?

stopwatch-259375_1280

O Real Time Marketingu (RTM) stało się ostatnio głośno. Przyczynił się do tego ogromny sukces sklepu koszulkowo.com, który już nie pierwszy raz wykorzystał bieżące wydarzenia do stworzenia świetnie sprzedających się produktów. Czym zatem jest RTM i jak go wykorzystać w swojej działalności?

RTM – co to jest?

Real Time Marketing to wykorzystanie w działaniach marketingowych firmy bieżących wydarzeń. Mogą to być wydarzenia ze sportu, świata, kraju czy polityki. Ważne by były to kwestie, które aktualnie nie schodzą z pierwszych stron gazet, a dodatkowo wzbudzają u ludzi emocje. Wspomnianym na wstępie przykładem idealnego zastosowania RTM w działalności sklepu koszulkowo.com jest stworzenie koszulki z prostym napisem: Najgorszy Sort Polaków. Sformułowanie to wywołało ostatnio ogromną burzę medialną i wzbudziło szereg skrajnych emocji. Wyprodukowane koszulki z tym napisem sprzedają się jak świeże bułeczki, a firma pobija wszelkie swoje rekordy.

Jak widać ekspresowa reakcja na bieżące wydarzenia oraz okres przedświąteczny udowadniają, że działania oparte o RTM mogą dać wymierne i często zaskakujące rozmiarem rezultaty. Nie każdy co prawda jest producentem koszulek, ale każdy choć trochę może stać się częścią zysków, które płyną z umiejętnego stosowania RTM w swojej działalności.

Jak wykorzystać RTM w swojej działalności?

Zanim zaczniemy stosować RTM powinniśmy zdefiniować cele. Celem jest przede wszystkim wzrost świadomości marki, ale może on spowodować, jak pokazuje wspominamy przykład, również sprzedaż produktów. Jednakże kluczem do tak zaskakujących efektów RTM jest tworzenie treści, które będą rozprzestrzeniać się wiralowo. To właśnie ta metoda dystrybucji treści ma bowiem największe znaczenie i to od tego czy użytkownicy będą chcieli się nią dzielić zależy czy RTM odniesie sukces.

Trzeba jednak pamiętać, że tylko błyskawiczna reakcja na bieżące wydarzenia, które wywołują duże emocje przyniesie rezultaty. Życie płynie tak szybko, że to co budziło emocje jeszcze tydzień temu dziś już może być zupełnie nieaktualne. Dlatego jeśli chcesz korzystać z RTM i uzyskiwać dzięki niemu założone efekty musisz działać szybko. Zbytnia opieszałość nie tylko nie przysporzy Ci fanów, a wręcz może ich zniechęcić, bo nikt nie lubi, gdy mu się serwuje odgrzewane kotlety.