Zareklamuj się w sieci – Google AdWords
2 listopada 2015
Większość klientów zanim podejmie decyzję o zakupie produktu czy wyborze usługodawcy zaczyna od poszukiwań w Internecie. To właśnie on coraz częściej zastępuje tradycyjne formy reklamy drukowanej i to właśnie tam powinna reklamować się nowoczesna firma. Ty też zareklamuj się w sieci, a my podpowiemy jak to zrobić.
Google AdDords – na czym to polega
Google AdWords, to jedno z narzędzi, dzięki którym możesz zareklamować się na stronie wyników wyszukiwania. Reklama pojawia się nad wynikami organicznymi lub z prawym panelu bocznym. Jest oznaczona jako reklama, ale ze względu na jej umiejscowienie dużo ludzi traktuje ją jako wynik wyszukiwań organicznych, dzięki czemu jest klikana.
Podstawą skuteczności tej formy reklamowej jest jej maksymalne dopasowanie do zapytań, które wpisują w wyszukiwarkę potencjalni klienci. Jeśli więc oferujesz lokalne usługi mechaniczne, bezcelowe jest reklamowanie się na hasło mechanik samochodowy. Lepiej zawęzić obszar do miejscowości, w której działasz i jej bliskich okolic. Dlatego sensowniejsze wydaje się reklamowanie na hasło np. mechanik samochodowy Bydgoszcz. W wyborze słów kluczowych pomoże planer słów kluczowych czyli Google Keyword Tool, w którym można sprawdzić częstotliwość wyszukiwania wybranych słów kluczowych, ich konkurencyjność oraz przewidywane koszty kampanii reklamowej.
Google AdWords – ile to kosztuje
Skoro już jesteśmy przy kosztach, to od razu powiem, że w przypadku Google AdWords można doskonale dopasować kampanię do budżetu. Można bowiem określić maksymalny budżet dzienny czy miesięczny, dzięki czemu jest pewne, że założone koszty nie zostaną przekroczone. Po osiągnięciu pułapu maksymalnego reklama po prostu przestanie się wyświetlać.
Można również wybrać sposób naliczania opłat za reklamę. Najpopularniejszą wśród początkujących jest CPC (cost pre click) co oznacza, że płacisz jedynie za tych użytkowników, którzy kliknęli w wyświetlony link. Możesz jednak wybrać również sposób płacenia CPM (cost per impression) czyli za liczbę wyświetleń. Jest to dobry sposób dla firm, które chcą budować wizerunek swojej marki, natomiast średnio się sprawdzają w przypadku małych firm, ze względu na bardzo niski współczynnik konwersji.
Na koniec warto dodać, że zanim zdecydujesz się wydać setki złotych na kampanię możesz przeprowadzić ją z małym budżetem, jako kampanię próbną. Oceniając jej rezultaty, a więc klikalność i współczynnik konwersji czyli to, jak liczba kliknięć przełożyła się na liczbę faktycznych klientów będziesz mógł zdecydować czy to jest skuteczna forma reklamy Twojego biznesu. Warto również poszukać w sieci kuponów rabatowych lub zarejestrować się np. w Google Maps, dzięki czemu często można dostać kupon rabatowy, pozwalający za wydane 100zł dostać 200zł dodatkowo na reklamę w AdWords.