Reklama na Facebooku – czy warto?

facebook-390860_1280

Gdzie są Twoi klienci? Oczywiście na Facebooku! Dlatego poszukując miejsca, w którym będziesz reklamować swoje produkty weź pod uwagę reklamę na Facebooku. Dziś odpowiemy na pytanie czy warto.

Reklama na Facebooku – możliwości

Zastanawiając się nad tym czy warto reklamować się na Facebooku należy przede wszystkim zapoznać się z możliwościami jakie daje to medium. Poniżej lista najważniejszych:

– sam ustalasz odbiorców – to jest najważniejsza zaleta reklamy na Facebooku – możesz bardzo precyzyjnie określić odbiorców Twojej reklamy. Możesz wybrać nie tylko ich cechy demograficzne, ale zawęzić tę grupę do osób podobnych do osób, które np. lubią Twoją stronę lub do osób, które lubią strony podobne do Twojej. Możesz też zawęzić odbiorców geograficznie (szczególnie ważne przy biznesach stacjonarnych) czy też pod kątem zainteresowań. Jeśli więc sprzedajesz artykuły dziecięce stacjonarnie, to możesz zawęzić grupę odbiorców do rodziców dzieci w określonym wieku z Twojego miasta.

– sam ustalasz za co chcesz płacić – możesz wybrać czy chcesz płacić za wyświetlenie reklamy czy za konkretną akcję, którą wykona użytkownik. Może być nią polubienie strony, przejście na Twoją stronę firmową, zakup produktu na Twojej stronie itp. Lista możliwości jest naprawdę długa.

– sam ustalasz budżet reklamowy – możesz ustalić limit wydatków dziennych, za całą kampanię oraz za wykonaną akcję czyli np. za polubienie strony. Dzięki temu masz gwarancję, że nie zapłacisz za pozyskanie klienta czy fana więcej, niż założyłeś.

– masz dostęp do statystyk – widzisz ile osób zobaczyło Twoją reklamę, ile osób zareagowało, jaki był koszt pozyskania jednego klienta. Dzięki temu możesz na bieżąco kontrolować wydawane środki i modyfikować odbiorców czy formę reklamy.

Reklama na Facebooku – wady

Wśród tylu zalet pojawiają się jednak również pewne wady. Niestety Facebook bardzo uważnie sprawdza wszystkie wyświetlane reklamy, a te które nie spełniają ostrych norm są po prostu odrzucane. Istnieją np. ścisłe ograniczenia co do ilości tekstu na reklamie – nie więcej niż 20% powierzchni. Bardzo ostro traktowane są również wszystkie treści mogące mieć charakter pornograficzny lub obiecujące nierealne rezultaty. Z banowaniem ze strony Facebooka muszą się więc liczyć np. reklamy typu: schudniesz 20 kg w 3 tygodnie, bez wyrzeczeń.

Jednakże mimo tych ograniczeń Facebook jest uznawany za bardzo efektywną i stosunkowo tanią formę reklamy. Dzięki targetowaniu i samodzielnym limitowaniu wydatków można osiągnąć bardzo dobre rezultaty. Dlatego naszym zdaniem warto reklamować się na Facebooku.